Passar para o Conteúdo Principal
Siga-nos

Salbar la Lhéngua Mirandesa de l peligro de muorte i angrandecé-la

27 Dez '23
Bengo a falar-bos de l Purmeiro Cunceilho Giral pu la Lhéngua Mirandesa, que tenerá lhugar ne l próssimo die 27 de dezembre, a las 2h00 de la tarde, ne l Ouditório Munecipal.
Un studo académico cuncluiu que l Mirandés zaparecerá cumo lhéngua biba ne ls próssimos 30 anhos se nada de strourdinairo fur feito. La Lhéngua Mirandesa ye un strourdinairo recurso que mos fui deixado puls nuossos antrepassados, l produto de l'anteligéncia i de l conhecimiento dun pobo que l custruiu i l fizo medrar al lhargo de muitos seclos. Tenemos de ser dignos dessa hardança i todo fazer, nó solo para ampedir l sou zaparecimiento, mas tamien pa l spargir i l angrandecer. Serie un absurdo que na sociedade de l conhecimiento an que bibimos, deixássemos morrer la nuossa lhéngua. Acolhi, mui animada, l'eideia de la Cámara Municipal de Miranda de l Douro adoptar i amplementar ua stratégia que rebuolba la tendéncia pa l zaparecimiento de l Mirandés. Para isso, queremos ajuntar i ambulber todos ls parceiros relebantes, specialmente ls falantes, las anstituiçones culturales de la Tierra de Miranda, ls scritores, las anstituiçones d'ansino i, an giral, todos aqueilhes qu'anténdan que ténen algun cuntributo a dar, por modesto que seia, para salbarmos l mirandés anquanto lhéngua de comunicaçon i pa l'angrandecermos i dignificarmos. De seguida, tenemos l'ambiçon de fazer un Plano Stratégico pa la Lhéngua Mirandesa, cun ls cuntributos de todos, que sirba d’alheçace para ua Política pa la Lhéngua, de la Cámara Municipal. Cumo bai e decorrer l eibento: Pretendemos ua fuorte participaçon, nó solo cun la preséncia física, mas tamien cun apresentaçon de comunicaçones, i cumbidamos todos la fazé-las. Para esse eifeito, fazimos ua manada, meramente eisemplificatiba, de temas que poderien ser tratados nessas comunicaçones. Esses temas son einunciados mais an baixo, mas piedo-bos que me mandeis sugestones d'outros temas. Quien querga tamien puode apresentar comunicaçones subre outros temas que puodan serbir esse oubjetibo. Seran tamien bien-benidas essas apresentaçones. Çponibelizamos tamien la possibelidade de se podéren anscrebir para fazéren l'apresentaçon dessas comunicaçones. Essa anscriçon adelantrada nun ye oubrigatória, mas quien la fazir ajuda-mos a purparar l'ourganizaçon de l Purmeiro Cunceilho Giral i reserba yá l tiempo necessairo para fazer la sue apresentaçon. De qualquiera maneira, quien nun quejir fazer essa anscriçon adelantrada, siempre poderá pedir para fazer la sue apresentaçon até al momento de la própia rializaçon de l Cunceilho.
Las anscriçones puoden ser feitas an http://tinyurl.com/3cnjj8vz ou pul eimeil: cultura@cm-mdouro.pt
Cuntamos cun bós, a títalo anstitucional i andebidual, porque l Mirandés precisa de todos i de cada un de nós.
Cun ls melhores cumprimientos,
La Presidente de la Cámara,
Heilena Barril
Lhista de ls temas eniciales, cun caráter eisemplificatibo:
  • 1. Prancipales causas de l peligro de stinçon de l Mirandés cumo Lhéngua materna;
  • 2. Potencial Eiconómico de l Mirandés. L Mirandés cumo fator de zambolbimiento eiconómico;
  • 3. L Mirandés debe ser la purmeira ou la segunda Lhéngua na Tierra de Miranda?
  • 4. Possibles tópicos para ua rebison de la Lei de l Mirandés
  • 5. Cumo traer l Mirandés para ser falado na cidade de Miranda de l Douro
  • 6. Qual l papel de las ounibersidades de la preserbaçon i ne l zambolbimiento de l Mirandés
  • 7. Quales ls caminos pa l zambolbimiento de l Mirandés na scuola?
  • 8. Qual l papel de l Mirandés na música;
  • 9. Qual l papel de l Mirandés ne ls pauliteiros i nas danças?

Venho falar-lhe do Primeiro Conselho Geral pela Língua Mirandesa, que decorrerá já no próximo dia 27 de dezembro, às 14 horas no Auditório Municipal.
Um estudo académico concluiu que o Mirandês desaparecerá como língua viva nos próximos 30 anos se nada de extraordinário for feito. A Língua Mirandesa é um extraordinário recurso que nos foi legado pelos nossos antepassados, o produto da inteligência e do conhecimento de um povo que construiu e o fez crescer ao longo de muitos séculos. Temos de ser dignos desse legado e tudo fazer, não só para evitar o seu desaparecimento, mas também para o promover e o engrandecer. Seria um absurdo que na sociedade do conhecimento em que vivemos, deixássemos extinguir la nuossa lhéngua. Acolhi, entusiasmada, a ideia de a Câmara Municipal de Miranda do Douro adotar e implementar uma estratégia que inverta a tendência para o desaparecimento do Mirandês. Para isso, queremos juntar e envolver todos os parceiros relevantes, nomeadamente os falantes, as instituições culturais da Terra de Miranda, os escritores, as instituições de ensino e, em geral, todos aqueles que entendam que têm algum contributo a dar, por modesto que seja, para salvarmos o mirandês enquanto língua de comunicação e para o engrandecermos e dignificarmos. De seguida, temos a ambição de elaborar um Plano Estratégico para a Língua Mirandesa, com os contributos de todos, que sirva de base para uma Política para a Língua, da Câmara Municipal. Como vai decorrer o evento: Pretendemos uma forte participação, não só com a presença física, mas também com apresentação de comunicações, e convidamos todos a fazê-las. Para esse efeito, elencámos um conjunto, meramente exemplificativo, de temas que poderiam ser tratados nessas comunicações. Esses temas são enunciados mais abaixo mas peço-vos que me enviem sugestões de outros temas. Se pretenderem ainda apresentar comunicações acerca de outros temas que possam servir esse objetivo, serão também bem-vindas essas apresentações. Disponibilizamos também a possibilidade de se poderem inscrever para fazerem a apresentação dessas comunicações. Essa inscrição prévia não é obrigatória, mas quem a fizer, ajuda-nos a preparar a organização do Purmeiro Cunceilho Giral e reserva já o tempo necessário para fazer a sua apresentação. De qualquer forma, quem não quiser fazer essa prévia inscrição, sempre poderá pedir para fazer a sua apresentação até ao momento da própria realização do Conselho.
As inscrições podem ser feitas em http://tinyurl.com/3cnjj8vz ou através do email: cultura@cm-mdouro.pt Contamos convosco, a título institucional e individual, porque o Mirandês precisa de todos e de cada um de nós.
Com os melhores cumprimentos,
A Presidente da Câmara,
Helena Barril